Práve naopak uvažuje, hovorí, diskutuje ale utajene.
Ústava Slovenskej republiky potrebuje zmeny. Nie len politici ale aj odborníci to tvrdia už dlhšie ( minimálne od volebného obdobia, kedy sa navrhovala komisia na revíziu a prípadnú zmenu Ústavy SR ),dokazuje to aj situácia ostatných dní a ich tvrdenia naberajú čoraz väčší význam s blížiacim sa volebným super rokom. O to viac, že je potrebné novým spôsobom upraviť niektoré ústavné vzťahy, tak aby reflektovali na súčasnú vnútropolitickú situáciu, aby sa po super volebnom roku mohlo postupovať podľa nových pravidiel.
Čo by sa mohlo zmeniť?
Z množstva možných zvažovaných alternatív a návrhov, len 3 možné príklady:
1/ Kompetencie Prezidenta SR: nakoľko sa jeho mandát posilnil zavedením priamej voľby občanmi, čo znamená tú najvyššiu formu demokracie ( oproti voľbe zákonodarcami sa zvýšila aj jeho nezávislosť a nadstraníckosť), oprávnene by sa jeho postavenie malo posilniť prevzatím niektorých ústavných kompetencii parlamentu a vlády. Prezident by menoval ale aj odvolával podľa svojho najlepšieho vedomia, svedomia a uváženia všetkých dôležitých štátnych funkcionárov ( sudcov ÚS SR, predsedu a podpredsedov NS SR, členov Súdnej rady, generálneho prokurátora, riaditeľa SIS, NBU, a všetkých tých, ktorých volí a odvoláva doteraz parlament ) výberom najvhodnejšieho z navrhovaných kandidátov na obsadenie týchto funkcii( oproti voľbe zákonodarcami by sa zvýšila ich nezávislosť a nadstraníckosť )
2/ Postavenie poslancov NR SR: v spojitosti s ich toľko diskutovanou imunitou v článku 78 Ústavy SR , presunutím kompetencie o vyslovení súhlasu alebo nesúhlasu s vydaním poslanca na trestné stíhanie, respektíve zadržaním poslanca pristihnutého pri trestnom čine ( v súčasnosti aj vedenie motorového vozidla pod vplyvom alkoholu a inej návykovej látky) z Národnej rady SR na Ústavný súd Slovenskej republiky.
3/ Postavenie Vlády SR : uložením ústavnej povinnosti spojiť hlasovanie o prijatí zákona alebo inej veci s hlasovaním o dôvere vlády v taxatívnych prípadoch uvedených v článku 119 Ústavy SR písm. e), i)
Nebolo by bolo naozaj lepšie konečne otvoriť celospoločenskú verejnú diskusiu o zmene Ústavy SR.