Quo vadis cestovný ruch – víťazi a porazení

Autor: Miroslav Csonga | 18.5.2020 o 17:37 | Karma článku: 1,07 | Prečítané:  291x

Slovensko po vzore ostatných európskych krajín pristupuje k záchrane cestovného ruchu. Ako sme v poslednej dobe zvyknutý, svojim svojráznym spôsobom, prostredníctvom ...kvalifikovaných rozhodnutí.

Víťazi:

  • v najväčšej miere štát, reprezentovaný vládou a jednotlivými ministerstvami, ktorý sa svojim návrhom bezbolestne a lacno zbavil svojej povinnosti pomáhať v tej najvážnejšej chvíli, ktorou súčasná pandémia koronavírusu určite je.
  • optimistickým odhadom do  20% cestovných kancelárii a cestovných agentúr, ktorých portfólio a rozsah ponúkaných služieb je budovaný na dominantnom postavení na trhu, čo im umožnilo  vytvoriť si dostatočné rezervy na prežitie akejkoľvek krízy
  • optimisticky do 20% obyvateľstva, ktorá sa k svojim investovaným peniazom do dovoleniek dostane na základe pripravovanej legislatívy.

Porazení:

  • drvivá väčšina obyvateľstva, postihnutá vedľajšími dôsledkami korona krízy, ako je nesporne strata časti príjmov, ktorá ich bude prenasledovať do doby pokiaľ sa hospodárstvo nezotaví z recesie, čo môže trvať aj dlhšie ako platnosť navrhovaných poukazov na dovolenku v budúcnosti, ktorá je pre nich neistá a ktorú si asi tak skoro nebudú môcť dopriať
  • drvivá väčšina cestovných kancelárii a cestovných agentúr, potácajúc sa na hrane krachu, ktorý je pravdepodobne neodvratný a pre ktoré by záchranný balík v podobe ďalšieho úverového  zadlženia na uspokojenie pohľadávok klientov, bol iba zúfalý pokus oddialiť eutanáziu
  • všetky slovenské rekreačné a turistické zariadenia vrátane prevádzok poskytujúcich služby v cestovnom ruchu, ktorým výpadok zahraničných turistov nenahradí ani toľko preferovaný domáci cestovný ruch, keďže potencionálny klienti majú svoje financie na dovolenku blokované  a teda si nemôžu dovoliť zafinancovať alternatívny domáci dovolenkový pobyt.

 

V tomto momente je však veľkou otázkou, či prerušené rokovanie vlády o pomoci cestovným kanceláriám 18.5.2020 môže byť dobrou správou. Rovnako veľkou otázkou je či vláda dokáže vymyslieť lepšiu pomoc, keď to doteraz nedokázala.

Good Idea Slovakia – Dobrý nápad Slovensko, by sa konečne mohlo stať značkou aj pre Slovákov a dať im ponuku, ktorú zatiaľ nedostali a súčasne sa stať už dávno zaplatenou podporou domáceho cestovného ruchu.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

Dobré ráno

Dobré ráno: Vraciame sa do normálu, tak prečo máme núdzový stav?

Od stredy sa uvoľňujú ďalšie opatrenia.

KOMENTÁR PETRA SCHUTZA

Pellegriniho percentá sú virtuálne

Kiska si k svojmu potenciálu ani nepričuchol.


Už ste čítali?